오늘 하루2017. 10. 27. 12:15

상황에 따른 비즈니스 메일 템플릿.

 

Dear Mr.*** (담당자를 모를 땐 보통 Dear, 하고 그 뒤는 비워둔다 혹은 Dear, All이라고 표현한다.)

 

Good morning / afternoon Mr.***

(시간대에 따라 아침인사 점심인사를 하는데 몇번 이메일을 주고받은 사이가 아니면 그냥 이 인사를 생략한다)

 

-------여기서부터 용건을 쓴다------

보통 영어로 자주쓰는 표현으로는,


 

 

-첨부파일 확인 부탁드립니다.

Please see the attached.

(Please) Kindly find the attachment.

 

-요청하신 첨부파일 확인 부탁드려요.

Please see the attached you asked for.

Attached is the file you requested.

 

-첨부파일이 열리지 않네요.

I can't open the file.

I couldn't view the attachment.

 

-첨부해주신 엑셀파일이 열리지 않네요.

I have been unable to open the Excel files you attached


-글자가 깨져서 나오네요 / 메일이 깨져서 나오네요 (폰트인식불가) / 이미지가 깨졌네요.

The text is unreadable.

The email was garbled.

The image was broken.

 

-이 확장자를 열 수 있는 프로그램이 없습니다.

I don't have the proper application to open this file.

 

-어떤 프로그램으로 파일을 열어야 하나요?

Which application program do I have to use for this files?

 

-스캔본 이미지파일을 메일로 보내주세요. (정중하게 말해서 의문문이 됐지만 걍 보내달라는거다)

Could you e-mail me the scanned pictures in JPG file?

- 워드나 엑셀 형식의 파일로 보내주실수 있나요?

Would you please send me the file either in Word or Excel format?

 

-메일 다시 보내주세요. / 아까 못열었던 파일 다시 첨부해서 메일주세요

Please send the document again.

Please email me again with the attachment as I cannot open it.

 

-메일은 잘 왔는데 첨부파일은 없네요.

Your email arrived okay, but attachment is empty.

 

-파일 첨부하시는 걸 잊으신 거 같아요.

You seem to have forgotten the attachment.

You may have forgotten to attach the file.

 

-파일 다시 첨부하여 보내드립니다.

I'm attaching the file again.

 

-파일이 열리는지 확인해주세요 (보통 답장이 온다)

Let me know if you can open the files.

 

-제가 지난주 금욜에 보낸 메일 잘 받으셨는지 궁금합니다 (보통 나는 회신 재촉할 때 씀).

I'm wondering if the email I sent you last Friday ever reached you.

 

-첨부파일 받고 나서 확인 메일 (잘 받았습니다)

Well received.

Well received with thanks.

Well received with so much thanks.

 

 -수정된 첨부파일을 참조 부탁드립니다.

Please refer to the attached of revised file.

 

-수정된 체크비엘 참고부탁드립니다.

Pls refer to the attached of revised check BL.

 

-아래 사항 확인 부탁드립니다. (밑에 표나 그림자료같은 데이터가 많이 온당)

Please check the follow :

 

-컨사이니 변경하고 싶은데요.

Id like to change consignee part of B/L.

 

-하기 사항처럼 변경 부탁드립니다.

Please kindly change as below :

 

-선적 후에 써렌더 비엘 발행해 주세요.

Pls release the Surrender B/L after shipment

 

-확인부탁드려요.

Pls kindly check it.

 

-이 안건 계속해서 업데이트 해주세여.

Could you follow up on this?

 

-늦게 답장해서 미안해요. (가벼운 사과)

Sorry for late reply.

I'm sorry to be replying so late.


-답장이 늦은 점 사과드립니다

I apologize for the lateness of this reply.

 

-메일 계속 보내서 미안합니다.

Sorry for bombarding.

 

-메일 두개 보내서 미안해.

Sorry for 2nd mail.

 

-C.C.에 포함시켜 고마워요 (메일 그룹에 끼워줘서 고마워요)

Thanks for looping me in

 

-방금 송금건 확인했습니다.

We have just now confirmed the payment.

 

 

 

 

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Posted by krystal92